Friday, July 8, 2011

The one thing they call friends..

"You are true friends.. You're here 'till the end..'

Aku dah dgr petikan lagu Miley Cyrus tu.. Dah banyak kali ia terngiang-ngiang di cuping telingaku. Since
kecil lagi, aku selalu dgr lagu tu sebab ak tanamkan di dalam hatiku ini yang persahabatan sejati itu wujud.
Walaupun dahulu ak selalu ditinggal rakan kerana ak tidak fun dan enjoyable, ak selalu tabahkan hati dan indahkan fikiranku dengan bende yang baik2 .

Sehingga hari ini,baru aku tahu yang persahabatan itu susah nak di cari.. Jarang kita jumpa sahabat yang stick to being friends even after diorang married. Ak dah hidup selama 18 tahun, tak pernah sekali ak mengalami situasi di mana kawanku mampu berkorban untukku tanpa memberi keuntungan kepada diorang sendiri.
Jatuh bangunku bersama keluarga dan diriku sendiri.

Tak pernah ada satupun kawan dlm hidup ak faham segala isihatiku ini. Betapa sakitnya ak memendam rasa kecewa dan sakit hati sampai pernah terlintas di hatiku yang true friendship tu x wujud. Senanglah bagi yang lain berbicara memgatakan 'lupakan sajalah,kau tegur bukan dia dengar pun' sering terngiang-ngiang di dalam telingaku.

Ak tidak mengatakan yang semua sahabtaku begitu tetapi sahabat yang ak percaya dan ak ingin tolong dia dlm apa situsai sekalipun, tinggalkan ak apabila dah lama tidak melihat mukaku. Ak selalu bertolak ansur, Ak tak pernah menyusahkan dia, malahan ak sayangkan dia, tapi sayang dia tak menyayangi ku sepertimana ak sayang padanya sebagai sahabat..

Peristiwa lampau membuatkan ak takut untuk berkawan kerana ak takut akan kejadian yang sama dimana ak akan ditinggalkan oleh sahabat tercinta. Ak sibukkan diri dengan lagu Korea. Padaku, ia memberi ketenagan kepadaku.

No comments:

Post a Comment